ro

Ziua mondială a expoziției 2019

Prognozele Asociației Globale a Industriei Expoziționale (UFI) pentru anul 2018

Prognozele Asociației Globale a

Industriei Expoziționale (UFI) pentru anul 2018

Ce aspecte de afaceri vor necesita o atenție deosebită în 2018? Asociația Globală a Industriei Expoziționale (UFI) a făcut pronosticuri privind tendințele, punctele-cheie de creștere și dezvoltare. Actualmente se constată o tendinţă pozitivă de creștere a industriei expoziționale în întreaga lume. Totuşi, o atenție deosebită se acordă securității, iar în anul curent – în special problemei cadrelor.

 

1. Se pare că există stabilitate

Industria expozițională crește într-un ritm mai rapid decât se aștepta. Organizatorii expozițiilor manevrează între bugetele de marketing, iar diversele studii continuă să confirme că, companiile B2B redistribuie cheltuielile pentru publicitate, direcționând o mare parte din ele pentru participarea la evenimente offline și promovare online. În ceea ce privește centrele de expoziții, studiile UFI arată că investitorii alocă surse financiare pentru extinderea spațiului expozițional, așteptând o creștere ulterioară atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

 

2. Doar digital

În același timp, există și o provocare serioasă - digitalizarea. Nu este un secret că, liderii companiilor de expoziții din întreaga lume direcționează investițiile în marketing în două domenii-cheie: construirea de noi business-modele pentru mediul de marketing; verificarea în viitor a modelelor de afaceri deja existente, care vizează creșterea spațiilor și prezentarea de noi produse. În paralel, investițiile în produsele existente vor fi reduse. Indicele de digitalizare a UFI arată că, în calitate de industrie am început să ne digitalizăm si trebuie s-o facem cât mai rapid, dacă vrem să fim necesari clienților, care dezvoltă soluții digitale complexe pentru a interacționa direct cu consumatorii.

 

3. Frontierele se șterg

O altă tendință importantă care necesită atenție este ștergerea hotarelor între formatele clasice ale evenimentelor - expoziții, congrese și conferințe, tendință care tot mai mult ia amploare. Multe dintre evenimentele de afaceri cu cea mai rapidă creștere sunt în prezent gestionate de "organizatori aleatorii". Din cauza necesității ca membrii comunității digitale să se întâlnească față în față au și apărut formatele hibride, cum ar fi summit-ele web, care combină formatele festivalului, conferinței și expoziției. În plus, tot mai multe elemente de divertisment sunt integrate în evenimente B2B. Pe măsură ce se dezvoltă evenimentele hibride de afaceri, vom observa tot mai multe colaborări, eventual chiar și fuziuni ale diverselor evenimente.

 

4. Accentul pe talente

Atât organizatorii, cât și site-urile continuă să-și regândească abordările pentru a atrage talente și a le gestiona: ce specialiști sunt necesari şi ce abilități sunt cele mai solicitate la moment.

Industria expoziţională se va transforma sub influența atât a clienților, cât și a angajaților. Actualmente în lume există o mulțime de oportunități, programe de predare și dezvoltare a calităților profesionale și de conducere. În același timp, sunt destul de solicitate programele educaționale care pregătesc specialiști pentru implementarea sarcinilor clasice de zi cu zi, în special pentru internet. În paralel, industria expoziţional se va concentra și mai mult pe atragerea atât a cunoștințelor în general, cât și a liderilor individuali din alte industrii. Va continua să ia amploare tendința de dezvoltare a managementului de vârf al industriei prin valorificarea cunoștințelor și aptitudinilor din diferite sectoare ale economiei. Politica privind resursele umane se va concentra din ce în ce mai mult pe investițiile în capitalul uman.

 

5. Atențiesecuritate!

Pe fundalul pericolului atentatelor teroriste din întreaga lume, industria expoziţională trebuie să identifice metode eficiente de asigurare a securităţii la evenimente. Organizatorii și site-urile colaborează deja cu succes pentru a minimiza astfel de riscuri. Nu există o listă universală de recomandări, sau un singur sfat pentru toate tipurile de evenimente. Măsurile de securitate sunt determinate de legislația locală, de cultura și de previziunile posibilelor amenințări.

 

Kai Hattendorf, director executiv UFI

 

 

Prognozele Asociației Globale a

Industriei Expoziționale (UFI) pentru anul 2018

Ce aspecte de afaceri vor necesita o atenție deosebită în 2018? Asociația Globală a Industriei Expoziționale (UFI) a făcut pronosticuri privind tendințele, punctele-cheie de creștere și dezvoltare. Actualmente se constată o tendinţă pozitivă de creștere a industriei expoziționale în întreaga lume. Totuşi, o atenție deosebită se acordă securității, iar în anul curent – în special problemei cadrelor.

 

1. Se pare că există stabilitate

Industria expozițională crește într-un ritm mai rapid decât se aștepta. Organizatorii expozițiilor manevrează între bugetele de marketing, iar diversele studii continuă să confirme că, companiile B2B redistribuie cheltuielile pentru publicitate, direcționând o mare parte din ele pentru participarea la evenimente offline și promovare online. În ceea ce privește centrele de expoziții, studiile UFI arată că investitorii alocă surse financiare pentru extinderea spațiului expozițional, așteptând o creștere ulterioară atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

 

2. Doar digital

În același timp, există și o provocare serioasă - digitalizarea. Nu este un secret că, liderii companiilor de expoziții din întreaga lume direcționează investițiile în marketing în două domenii-cheie: construirea de noi business-modele pentru mediul de marketing; verificarea în viitor a modelelor de afaceri deja existente, care vizează creșterea spațiilor și prezentarea de noi produse. În paralel, investițiile în produsele existente vor fi reduse. Indicele de digitalizare a UFI arată că, în calitate de industrie am început să ne digitalizăm si trebuie s-o facem cât mai rapid, dacă vrem să fim necesari clienților, care dezvoltă soluții digitale complexe pentru a interacționa direct cu consumatorii.

 

3. Frontierele se șterg

O altă tendință importantă care necesită atenție este ștergerea hotarelor între formatele clasice ale evenimentelor - expoziții, congrese și conferințe, tendință care tot mai mult ia amploare. Multe dintre evenimentele de afaceri cu cea mai rapidă creștere sunt în prezent gestionate de "organizatori aleatorii". Din cauza necesității ca membrii comunității digitale să se întâlnească față în față au și apărut formatele hibride, cum ar fi summit-ele web, care combină formatele festivalului, conferinței și expoziției. În plus, tot mai multe elemente de divertisment sunt integrate în evenimente B2B. Pe măsură ce se dezvoltă evenimentele hibride de afaceri, vom observa tot mai multe colaborări, eventual chiar și fuziuni ale diverselor evenimente.

 

4. Accentul pe talente

Atât organizatorii, cât și site-urile continuă să-și regândească abordările pentru a atrage talente și a le gestiona: ce specialiști sunt necesari şi ce abilități sunt cele mai solicitate la moment.

Industria expoziţională se va transforma sub influența atât a clienților, cât și a angajaților. Actualmente în lume există o mulțime de oportunități, programe de predare și dezvoltare a calităților profesionale și de conducere. În același timp, sunt destul de solicitate programele educaționale care pregătesc specialiști pentru implementarea sarcinilor clasice de zi cu zi, în special pentru internet. În paralel, industria expoziţional se va concentra și mai mult pe atragerea atât a cunoștințelor în general, cât și a liderilor individuali din alte industrii. Va continua să ia amploare tendința de dezvoltare a managementului de vârf al industriei prin valorificarea cunoștințelor și aptitudinilor din diferite sectoare ale economiei. Politica privind resursele umane se va concentra din ce în ce mai mult pe investițiile în capitalul uman.

 

5. Atențiesecuritate!

Pe fundalul pericolului atentatelor teroriste din întreaga lume, industria expoziţională trebuie să identifice metode eficiente de asigurare a securităţii la evenimente. Organizatorii și site-urile colaborează deja cu succes pentru a minimiza astfel de riscuri. Nu există o listă universală de recomandări, sau un singur sfat pentru toate tipurile de evenimente. Măsurile de securitate sunt determinate de legislația locală, de cultura și de previziunile posibilelor amenințări.

 

Kai Hattendorf, director executiv UFI